Jumaat, 22 Januari 2010

ULASAN KOMSAS 9: SINOPSIS BAB 1 - NOVEL HIKMAH


Zon: Perlis, Kedah, Pulau Pinang, dan Perak


Bab 1 – Sakit Hati

Bab ini mengisahkan seorang murid bernama Amri yang baru masuk kelasnya selepas menerima hukuman sebat daripada Cikgu Salman. Murid-murid lain langsung tidak berani mengangkat muka ke arah Amri kerana mereka takut kepadanya kecuali rakannya, Siva. Amri tidak berpuas hati dan menaruh dendam terhadap Sapura yang melaporkan kepada Cikgu Salman tentang kegiatan Amri memeras ugut murid lain supaya membayar wang perlindungan kepada mereka. Walau bagaimanapun dia berasa lega kerana kegiatannya tidak diketahui Cikgu Salman. Sebenarnya banyak murid yang mengetahui kegiatan Amri, tetapi mereka sama sekali tidak berani mengadukan hal tersebut kepada guru disiplin kerana takut dibelasah oleh kawan-kawannya. Malah, guru-guru di sekolah itu pun ada yang mengetahui hal itu, tetapi tidak ada bukti untuk diambil tindakan terhadap Amri. Sepanjang sesi pengajaran guru perempuan pada masa itu langsung tidak diberi perhatian oleh Amri, kecuali memikirkan helah untuk mengenakan Sapura.

17 ulasan:

  1. mana bab 2 hingga 10

    BalasPadam
  2. bab yg lain x dak kaa????

    BalasPadam
  3. SAYA NAK SINOPSIS SATU BUKU

    BalasPadam
  4. noOb....org nAk sinOpsis sAtu buku...
    ishhh.....f***...

    BalasPadam
  5. Salam Saya Adli Saya Nk minta Sinopsis Dari Bab 1-10 Bleh x

    BalasPadam
  6. minta maaf boleh tak berikan sinopsis novel hikmak ini 1-10

    BalasPadam
  7. mmm... saya nak sinopsis bab 1 hingga bab 10
    mana itu ......mmmmm ???????

    BalasPadam
  8. saya nak sinopsis bab 1 hingga bab 10 cikgu suruh cari

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama la...kami pun camtu gakkk..ampa dari sklh mana???

      Padam
  9. saya nak sinopsis bab demi bab .....
    tpi pnjg sket ,ye?

    BalasPadam
  10. saya nak sinopsis bab 1-10 boelh x.pendek gila...ada bab 1 jaaaa????
    kote hannnnnnnnngggggggggg....

    BalasPadam
  11. wei awat ada 1 bab jerrrrrrrrrrrrrrrr..
    tetek besar sgt kot sampai x bleh taip bab 2-10 lagi...

    BalasPadam